Cumpararea unui apartament, a unei case sau a oricarui fel de spatiu presupune o investitie care ar trebui intotdeauna tratata cu cea mai mare atentie. Decizia de a face o astfel de investitie ar trebui sa vina numai in urma unei atente analize a pietii imobiliare si a trendurilor acesteia. O astfel de analiza presupune mult mai mult decat o simpla cautare pe internet dupa criterii precum “case de vanzare Craiova” sau “apartamente de vanzare Craiova”. Aceasta cautare ar trebui sa fie insa primul pas in ceea ce urmeaza a fi un drum uneori lung si sinuos, alteori scurt si relaxat, pana la proprietatea dorita. Al doilea pas este de cele mai multe ori alegerea unei agentii imobiliare care sa va ajute in a gasi ceea ce cautati. Astfel de agentii sunt peste tot si mai toate au o gama foarte larga de servicii pe care si le pun in serviciul potentialilor clienti. Important este cum alegeti care agentie imobiliara este potrivita pentru nevoile dumneavoastra.
Istoria agentiilor imobiliare, sau a intermediarilor de tranzactii imobiliare, se pierd undeva in negura timpurilor demult apuse. Exista speculatii referitoare la momentetul in care tranzactiile imobiliare au inceput sa fie intermediate, dar nu se stie cu precizie in ce moment al istoriei s-a intamplat acest lucru. De asemenea, scopul aparitiei acestor forme de a cumpara si vinde proprietati este incert. Insa in epoca moderna agentiile imobiliare au un rol bine definit, ele venint in ajutorul clientilor care vor deopotriva atat sa vanda cat si sa cumpere. Agentiile imobiliare sunt cele care pun la dispozitia clinetilor lor cunostinte pe care acestia in mod normal nu ar avea cum sa le dobandeasca intr-un timp relative scurt.
Exista numeroase avantaje in a colabora cu o agentie imobiliara atat in momentul vanzarii cat si in cel al cumpararii unui imobil, a unui spatiu sau chiar a unui teren. Din perspectiva clientului care cauta case de vanzare Craiova, o agentie imobiliara il va putea sfatui cel ma bine catre ce proprietate sa se orienteze, in functie de nevoile si disponibiliatea acestuia. Agentii imobiliari joaca rolul de consultanti care ghideaza clientul spre cea mai buna decizie privind o viitoare investitie imobiliara. Acestia au de cele mai multe ori ani intregi de experienta in spate si foarte multe tranzactii la active. Toate acestea i-au format in asa fel incat sa poata intelege nevoile unui client si sa stie care este cea mai buna solutie pentru el, la momentul respectiv. Spre deosebire de un schimb de pareri cu un prieten sau cu membrii familiei, care este intotdeauna bine-venit in cazul unei viitoare investitii indiferent de marime care pot fi mai mult sau mai putin avizati, un agent imobiliar va fi intotdeauna un consultant care, desi va putea intelege situatia clientului sau si poate se va si putea substitui acestuia, va actiona intotdeauna ca un consultant calculat, dedicat scopului clinetului sau inainte de toate.
Un alt beneficiu major al unei agentii imobiliare este vechimea pe piata. Ca si in alte sectoare ale economiei, piata imobiliarelor este in permaneta schimbare. Trendurile vin sit rec iar pentru cine este destul de priceput in a intuit ce urmeaza, sau cand este momentul potrivit pentru a investii, poate folosi acea informatie in folosul sau si a clinetilor sai. Dar astfel de instinct se dezvolta in timp si in urma unui numar foarte mare de tranzactii si intalniri atat cu dezvoltatori cat si cu client interesati sa cumpere. Un numar mare de astfel de tranzactii si intalniri nu se poate realiza decat in timp. De aceea, cu cat o agentie de imobiliare va fi mai de muult timp pe piata, cu atat va avea un portofoliu mai mare de client si va inspira mai multa incredere colaboratorilor sai.
Alternative La Cautarea De Apartamente De Vanzare Prin Agentie
Nimeni nu este obligat desigur, sa lucreze printr-o agentie in momentul in care doreste sa gaseaca apartamente de vanzare Craiova, spre exemplu. Exista foarte multe persoane care aleg sa le ocoleasca si sa ia problema in propriile maini atunci cand sunt in cautarea urmatoarei investitii imobiliare. Acestia aleg sa contacteze direct proprietarul care doreste sa vanda si sa negocieze cu acesta. Aceasta strategie, desi poate parea ca simplifica lucrurile ocolind intermediarii, se poate dovedi a fi mai riscanta decat lucrul cu o agentie.
In primul rand exista riscul ca cel care doreste sa cumpere sa nu cunoasca toate caracteristicile unei proprietati si sa ignore problemele existente sau potentiale. In cazul unei agentii mobiliare, in momentul in care o persoana doreste sa listeze spre vanzare o proprietate, acesta este preluat de un agent si proprietatea acestuia este studiata cu atentie inainte de a fi inclusa in portofoliul agentiei. O agentie va avea intotdeauna oameni pregatiti pentru a identifica potentialele probleme ale unei proprietati. De asemenea, cel care se ocupa de o proprietate din partea unei agentii va stii intotdeauna, in functie de caracteristicile proprietatii respective, ce fel de client va putea atrage pentru a imcheia tranzactia cat mai repede. In momentul acela agentia actioneaza ca un girant al calitatii, atat in fata proprietarului in ceea ce priveste viitorul client cat si in fata celui care doreste sa investeasca in proprietate in aceea ce priveste calitatea respectivei prorpietati. In cazul contactului dintre proprietar si potential client, aceasta plasa de siguranta se pierde, amandoua partile implicate fiind nevoite sa se bazeze pe intuitie.
In Functie De Ce Se Alege O Agentie Imobiliara?
Exista multe criterii care pot conduce la alegerea unei agentii imobiliare. Acestea pot varia de la simple cautari online pana la analize serioase a ceea ce ofera fiecare si chiar pana la motive strict personale. Ce este important de retinut este ca agentiile imobiliare fac parte integranta din societatea moderna si ele vin sa ajute fiecare potential client sa isi gaseaca investitia potrivita. Alegerea unei agentii imobiliare ar trebui sa se faca, ca in cazul oricarui parteneriat, in urma unei evaluari riguroase a ceea ce are partenerul de oferit:
1. Vechime pe piata. Ca in orice ramura a economiei modern o prezenta neintrerupta cat mai lunga denota experienta, stablitate, coerenta decizionala si incredere. Acestea sunt cateva din atributele pe care orice agentie de imobiliare ar trebui sa le aibe pentru a-si creste numarul de clienti si pentru a ramane relevanta intr-o piata volatila precum cea a imobiliarelor.
2. Marimea portofoliului. In cazul unei ramuri a economiei in care relationarea cat mai apropiata cu clientul este incurajata si in cele mai multe cazuri definitorie pentru reusita unei tranzactii, poate parea ironic faptul ca un portofoliu de cat mai multi clienti este un lucru bun. Dar intr-adevar asa este. Un portofliu cat mai diversificat denota capacitatea unei agentii de a intelege cat mai bine un numar cat mai mare de oameni diferiti si de a-I ajuta sa gaseasca ceea ce cauta.
3. Diversitatea listarilor. Desi exista agentii imobiliare care pot oferi unui client orice fel de proprietate, de la spatii comerciale de inchirat in Barlad pana la aparatmente de vanzare in Craiova, pentru cei care vor dori sa investeasca in mod special in case de vanzare in Craiova exista agentii specializate exlcusiv pe astfel de listari. Trebuiesc doar cautate cu atentie.
| CraiovaImobiliare.ro | Verifica Evolutia Preturilor | Apartamente de Vanzare Craiova | Case de Vanzare Craiova | Terenuri de Vanzare Craiova